3 apr. 2009

Simon, den moderna mannen...

Ja, dax att bli modern...  

Blogga.............................. ?

Vad betyder ordet blogg? 
Gillar att veta vad saker betyder.. 
särskilt saker jag gör själv..

Igår drack jag en öl.. 
Jag vet vad det betyder att dricka en öl.. 
Öl är en god dryck, därför dricker jag gärna en öl..

Blogga.. kanske kommer från Latinska uttrycket "blogiticus eureka" vilket betyder.. 
"fortsätt skriv till du finner det"? Men vad vet jag, jag är bara en enkel fotograf..

Igår var jag på Bingos, "sexy party" fest.. 
Inget för mig, det är alltid kul att träffa Bingo, Johnny, Johan och lite andra polare, 
men alla småbrudar med minikläder?? Kändes lite som Southpark...

Jag stod i en bar och gjorde en liten uträkning:

Det var ca 240 pers på stället.. 
ca 75% av dessa var tjejer.. (Det är 180 tjejer)
Av dessa hade minst 80% sillikon bröst.. (Det blir 144 tjejer med två bröst var)
Det är 288 sillikon bröst. 
Snittvikten på ett sillikon bröst är ca 4 hekto (Det blir totalt 115,2 kilo sillikon)
Snittvikten på tjejerna uppskattade jag till 48 kg..  
Det innebär att 2.4 tjejer var helt gjorda av sillikon...

Jag gillar att förstå saker.. allt man kan räkna är liksom lättare att ta på...

Ja, jag vet det är lite knasigt... men inte lika knasigt som att samla på lyftkranar som en man gör på där jag växte upp... Ingarö

Idag skall jag arbeta med en bild där ett litet barn skriker i en mikrofon.. 
Det är totalt en bild som är sammansatt av totalt 26 olika delbilder.. 
Varje bild väger ca 34MB..
Totalt väger bilderna ca 884Mb ( I tiff 8bit)

Jag vill härmed meddela mina medkamrater att jag numera är en modern man som bloggar...

/S




 









1 kommentar:

  1. Välkommen in i matchen Simon.
    Visste du att begravningsbyårerna (och indirekt kyrkorna) fått problem med myndigheterna? En genomsnittlig och väldigt död människa innehåller idag så mycket onaturlig materia att det blir giftig rök (om man kremeras) eller föroreningar (om man begravs). Därför har man nu uppfunnit en motsats till kremering, nämligen en superfrys! Liket fryses ned till så kalla grader att det räcker att kistan vibrerar lite så är det bara ett pulver av de organiska kvarlevorna och det gör det enkelt att sortera bort onaturliga produkter. En eklologisk död helt enkelt.

    I delar av Tibet, och även hos vissa indianstammar, öppnar man lik med ett snitt och låter fåglarna kalasa på "inkråmet". Därefter "avlägsnar" man "köttet" och ger till vilddjuren. Slutligen krossar man skelettet till ett mjöl som man blandar till en gegga med återstående blod och vätskor, vilket ger ett välkommet kosttillskott till insekter och ytterligare en del fåglar. Det som sedan kvarstår är... ingenting. Eller möjligen djurbajs om man så vill.

    SvaraRadera