3 apr. 2009

Dålig hårdag idag

Idag är det vår, som några av er kanske redan hunnit upptäcka. Då vill man ju vara lite fin. Så jag tog en promenad på lunchen och gick och klippte mig. Det blev väl sådär. Det tråkiga med frisyrer som blir sådär är ju att man inte kan klaga. Det finns liksom ingen återvändo.

Simon ska också klippa sig, men han är nog mer fåfäng än jag för han har beställt tid. Och då går han till ett trendigt ställe som heter Sivletto. Ett slags rockabilly hangout komplett med raggarbilar i butiken och allt. De säljer även mitt nya favvomärke på tröjor, De Palma.

Jag gjorde bort mig för ett par veckor sedan när jag köpte ett par tirsor av ovanstående märke på Carlings. Det var en så söt tjej i kassan som triggade mig att handla mer än jag tänkt. Men en av tröjorna hette samma som någon liten håla i Kalifornien, dit vi kanske ska. Så jag sa det till tjejen. Det känns som att jag ska handla lite tröjor när jag är i Kalifornien. Antagligen för att de blir som någon slags souvenir eller nåt.

Ett par dagar senare sitter jag och fikar med Simon och Simons Linda (min sambo heter för enkelhetens skull också Linda) och Robban E. Vi talar om De Palma och jag säger att jag ska köpa ett gäng såna tröjor i Kalifornien. De andra sitter tyst tills Robban säger att "Johan, De Palma är ett väldigt svenskt företag. Lika amerikanska som Gant ungefär." Så då behöver man alltså inte åka längre än till södermalm för att handla De Palma, det var ju bra det. Men snopet.

På måndag köper vi flygiljetter. Nu är det helg och jag ska filma lite jazz på Fasching ikväll. Det är till min andra dokumentär som jag ska göra klar innan jag dör är det tänkt.

Salve!

1 kommentar:

  1. De Palma blev tyvärr blixtsnabbt svenne bananigt, nästan lika snabbt som Ed Hardy. Min brorsa brukar säga att Ed Hardy ska man ha på huden - inte som jeansjacka.

    SvaraRadera