4 maj 2009

Ökenhälsning

Vi har tillbringat de senaste dagarna i öknen igen. Det har varit si och så med tiden och möjligheterna att hitta en Wi-fi spot i Death Valley är få. Ber om ursäkt om ni fått vänta på våra äventyr. Vi har åkt småvägar genom klippiga bergen och sett så mycket värt att se att våra sinnen är överlastade vid det här laget.

Än så länge har vi inte sett en enda skallerorm, men andra har vi sett. Och ödlor och spindlar. Igår kväll satt vi utanför en stängd bensinmack och pratade lite med en ficklamapa, när en skorpion ville vara med.

Scenerierna här är obeskrivbara. Men vi har fått många bra bilder i alla fall. Nu ska vi hitta ett hotell och sen är det LA som gäller igen. Har ni tur hinner vi slänga upp lite nya bilder då.

Gonatt! Simon o Johan

1 kommentar:

  1. Hej på er!
    Den trötta energin känns men ni har vart med om en hel del. Känns säkert för er som att ni vart borta i evigheter.
    Ni har mött en miljö som vid första anblicken kanske känts som ett möte med döden. En vind som susat förbi likt en vålnad. En tysthet som jag förmodar säger mer än tusen ord. Så full förståelse för den energin jag känner ända hit ;)

    Önskar många gånger att jag vart med på resan. Vill också möta alla djur. Fick se en läcker bild när en orm slingrar sig upp på dörrkarmen till ett bilvrak. Så vackert.

    Många säger borta bra men hemma bäst... Det råder väl delade meningar om det kan jag tycka. Men ni är hjärtligt välkomna hem där ni kommer att få möta en miljö som påminner själva livet och dess födelse. Mycket har hänt men det står tusen blad åter att vecklas ut, fler blommor som kommer att le åt oss från backen.
    Det är för mig lika jävla fascinerande varje vår att se vad som händer med alla människor.
    Visserligen har ni nu mött solen men att möta solen i Sverige är så vackert att tårarna mina dansar ned för kinderna!

    Sov sött nu, ses snart.
    Love Linda

    SvaraRadera